Lennot maailman ympäri 1482 euroa

Lennot maailman ympäri saa hankittua lentoyhtiöallianssien lentopassien ostamisen sijasta myös rakentamalla matkan omatoimisesti ostamalla perinteisten ja halpalentoyhtiöiden yhdensuuntaisia lentoja. Esimerkiksi Helsinki – Bangkok  // Kuala Lumpur (Malesia) – Melbourne // Sydney – Christchurch // Auckland – Fidzi – Samoa – Havaiji – San Francisco – Helsinki lennot ovat varattavissa alk. 1482 eurolla (//=väli kuljetaan omatoimisesti ja -kustanteisesti).

Lentoja on myynnissä suunnilleen samaan hintaan myös muille päiville, joten reittiä ja matkapäiviä voi muokata sopiviksi.

Esimerkkireitti

  1. Helsinki – Bangkok 19.2., 207 € (lentolippu) + 49 € (matkalaukku) = 256 € (Norwegian)
  2. Kuala Lumpur – Melbourne 7.3., 97 € (lentolippu) + 23 € (matkalaukku) = 120 € (AirAsia)
  3. Sydney – Christchurch 17.3., 105 € (lentolippu) + 15 € (matkalaukku) = 120 € (Jetstar)
  4. Auckland – Nadi (Fidzi) 9.4., Nadi (Fidzi) – Apia (Samoa) 19.4., Apia – Honolulu 26.4., 495 € (Fiji Airways)
  5. Honolulu – San Francisco 2.5., 213 € (lentolippu) + ~26 € (matkalaukku) = 239 € (Alaska Airlines)
  6. San Francisco (Oakland) – Helsinki 8.5., 203 € (lentolippu) + 49 € (lentolippu) = 252 €

Esimerkkireitti on rakennettu perinteisten ja halpalentoyhtiöiden yhdensuuntaisia lippuja yhdistämällä. Laukkumaksut (max 20-23 kg) sisältyvät artikkelin julkaisuhetkellä (23.10.2018) tarkistettuun kokonaishintaan. Paikkatilanteesta, valuuttakursseista jne. johtuvat hintamuutokset ovat mahdollisia, joten tarkistathan jokaisen lennon hintatiedot huolellisesti ennen lentojen ostamista.

Muita reittivaihtoehtoja

Saman hintaluokan maailmanympärilentoja löytyy myös muille reiteille. Esimerkiksi Scoot myy yhdensuuntaisai lentoja Singaporesta Melbourneen, Perthiin, Darwiniin ja Gold Coastille n. 80-150 eurolla (+matkalaukku), AirAsia Kuala Lumpurista mm. Darwiniin Perthiin, Sydneyyn ja Gold Coastille n. 100-200 eurolla (+matkalaukku 25-30 euroa) ja Qantasin omistama Jetstar Balilta Australiaan n. 60-200 eurolla (+matkalaukku). Fiji Airways myy Singapore – Fidzi – Honolulu lentoja ~460 eurolla (stopover Samoalla +~50 euroa).  Jetstar myy yhdensuuntaisia lentoja Sydneystä, Brisbanesta ja Melbournesta ja Hawaiaan Airlines Aucklandista Havaijille halvimmillaan ~200 eurolla (+matkalaukku). Norwegian myy yhdensuuntaisia lentoja Suomeen myös Floridasta, New Yorkista ja Los Angelesista ~200-300 eurolla / suunta (+matkalaukku).

Linkkejä

8 kommenttia aiheesta “Lennot maailman ympäri 1482 euroa

  1. Kiitos vastauksesta! Itsekään en noiden lentoyhtiöiden omien palvelujen kautta ensimmäiseksi lähtisi päästöjä kompensoimaan, vaikuttavat usein vähän viherpesulta. Juuri esim tuo EU:n päästökaupasta ostaminen tuntuu suoraviivaisemmalta kuin epämääräiset metsitysprojektit jossain päin maailmaa (en jaksa uskoa, että kehitysmaissa esimerkiksi niitä istutettuja puita ei ennen tavoiteaikaa kaadettaisi), mutta itsekin kaipaisin eri vaihtoehdoista vielä lisää tietoa. Lentoyhtiöillä on kuitenkin ihan hyviä laskureita lentojen päästöjen laskemiseen, ja edes matkailun aiheuttamista päästöistä ihmisten olisi hyvä olla tietoisia ennen lomalentojen varaamista.

    Hyvä idea tuo junamatkailusta kirjoittaminen, hienoa että olet miettinyt asiaa! Törmäsin joskus tällaiseen aika kattavaan blogiin aiheesta: https://www.seat61.com

  2. Aeroflotilla on kokoajan ollut myynnissä yhdensuuntaisia lentoja noin 270 eurolla. Myös Qatar ja Turkish airlines ovat halvempia kokonaishinnan osalta kuin Norwegian.

    • Yksittäisten matkapäivien hintatasoon vaikuttaa ns. hinnastohintojen lisäksi myös saatavuustilanne, joka muuttuu usein.

      Lentoja maailman ympäri varatessa on usein tehtävä kompromisseja, jonka vuoksi kaikista halvimman hinnan saavuttaminen jokaisella lentovälillä on yleensä mahdotonta. Esim. Havaiji-Kalifornia välille on myynnissä halvempiakin lippuja muille päiville, mutta tämän välin päivien muuttaminen nostaa usein NZ-Fidzi-Samoa-Havaiji välin hintaa enemmän kuin ks. Havaiji-Kalifornia lentojen päiviä muuttaessa säästää.

      Tämän postauksen pointtina on joka tapauksessa on enemmänkin valmiin reitin julkaiseminen, jonka pohjalta mieleisen reitin rakentaminen on helpompaa.

  3. Tarkistin Norwegianin hinnan. Se on matkalaukun ja aterioiden kanssa 310,93 euroa. Yhtiö veloittaa myös 18 euron transit lisämaksun joka näkyy vasta varauksen loppuvaiheessa. Yleisesti ottaen Norwegian on kalliimpi kuin muut ja taso heikompi. Jos haluaa vielä varata Norwegianilla istuimet joutuu niistä maksamaan yhteensä vähintään 9+35 = 44 euroa eli kokonaishinta on 355 euroa. Ei ole enää halpalento.

    • Nämä esimerkkihinnat ja lentoyhtiövalinnat perustuvat julkaisuhetken hintoihin. Julkaisuhetkellä Norwegian oli loogisin halvin vaihtoehto, mutta Aeroflotilta on ilmeisesti tullut myyntiin alle 300 euron yhdensuuntaisia lentoja helmikuulle tämän postauksen julkaisemisen jälkeen.

      Norwegianin transit-lisämaksu sisältyy muuten hintakalenterissa näkyvään lentojen kokonaishintaan samaan tapaan kuin lentokenttäverot jne. pakolliset maksut.

  4. Helsinki – Bangkok tulee halvemmaksi ottaa Aeroflotin yhdensuuntainen lento. Hintaan sisältyy matkatavarat, ateriat ja mailit. Norwegianilla myös aterioista joutuu maksamaan.

  5. Hei ja kiitos hyvästä palvelusta! Tähän itse postaukseen liittymätön kommentti, mutta voisittekohan jollain tapaa käsitellä myös lentomatkojen hiilidioksidipäästöjä ja niiden kompensointia, sekä kannustaa ihmisiä kompensoimaan päästöjään tarjouslentojen shoppailun yhteydessä? Siten tekisitte tästä tarjouslentojen markkinoinnista pikkuisen kestävämpää ja tiedostavampaa toimintaa ympäristön kannalta.

    Lentomatkojen hiilidioksidipäästöjä voi kompensoida monen eri kanavan kautta, jotka toimivat eri mekanismein – osassa kompensointimaksut menevät pitkän tähtäimen vaikuttamistyöhön kotimaassa, osassa konkreettisiin uusiutuvan energian tai metsityksen kehitysprojekteihin ja yksi kompensointipalvelu mahdollistaa päästöjen ostamisen suoraan pois EU ETS:n päästökauppakiintiöstä, jolloin kompensointimaksu estää konkreettisesti päästöjen syntymisen muualla. Kompensointimaksua per lento kertyy etäisyydestä yms. riippuen 10-50e, ja tuo on kyllä varaa maksaa kaikilla joilla on varaa ostella lomalentoja 🙂

    • Kiitti kommentista. Olemme tänä vuonna harkinneet aiheesta kirjoittamista. Päästömaksuihin liittyy kuitenkin monia potentiaalisia ongelmia (esimerkiksi Virgin Atlanticin ohjelmaa on arvosteltu ihmisoikeusloukkauksista). Ennen mahdollisen artikkelin julkaisemista haluamme varmistua siitä, että rahoilla tuotaan oikeasti toimivaa hanketta.

      https://runwaygirlnetwork.com/2017/11/17/virgin-atlantic-investigates-claims-its-carbon-offset-scheme-is-damaging-forests/

      Tähän aihepiiriin liittyen olemme huomanneet, että junamatkailusta on usein yllättävän heikosti saatavilla käytännön tietoa suomeksi tai englanniksi. Monien junayhtiöiden kuten Deutsche Bahnin tuoterakenne on erittäin monimutkainen, joten budjettimatkailijat usein päätyvät lentämään lyhyempiäkin matkoja, vaikka juna olisi käytännöllisempi kulkuneuvo. Omalla työlistalla on tietopaketin kirjoittaminen kohtuuhintaisesta junamatkailusta ainakin Keski-Euroopassa.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *