SAS aloittaa lennot Oulusta Tukholmaan ja Tampereelta Málagaan

SAS aloittaa ensi talvena lennot Oulusta Tukholmaan (Arlanda) ja Tampereelta Málagaan. Reittiä Oulusta Tukholmaan liikennöidään 5.11.2018 alkaen neljä kertaa viikossa CityJetin 90-paikkaisilla Bombardier CRJ900 -suihkukoneilla ja Tampereelta Málagaan kerran viikossa lauantaisin 3.11.2018 alkaen SASin Airbus A320 ceo/neo -koneilla.

Lentoaikataulu Oulusta Tukholmaan (SK4201)

  • Maanantaisin lento Oulusta lähtee klo 15.45 ja saapuu Tukholmaan klo 16.10.
  • Keskiviikkoisin lento Oulusta lähtee klo 14.40 ja saapuu Tukholmaan klo 15.05.
  • Perjantaisin lento Oulusta lähtee klo 20.50 ja saapuu Tukholmaan klo 21.15.
  • Sunnuntaisin lento Oulusta lähtee klo klo 15.15 ja saapuu Tukholmaan 15.35.

Lentoaikataulu Tukholmasta Ouluun (SK4202)

  • Maanantaisin lähtee Tukholmasta klo 12.55 ja saapuu Ouluun klo 15.15.
  • Keskiviikkoisin lento lähtee Tukholmasta klo 11.50 ja saapuu Ouluun klo 14.10.
  • Perjantaisin lento lähtee Tukholmasta klo 18.00 ja saapuu Ouluun klo 20.20.
  • Sunnuntaisin lento lähtee Tukholmasta lähtee klo 12.20 ja saapuu Ouluun klo 14.40.

Lentoaikataulu Tampereelta Málagaan (SK6019)

  • Lento lähtee lauantaisin Tampereelta klo 15.35 ja saapuu Málagaan klo 19.25.

Lentoaikataulu Málagasta Tampereelle (SK6018)

  • Lento lähtee lauantaisin Málagasta klo 9.00 ja saapuu Tampereelle klo 14.45.

Aikataulutiedot ovat peräisin SASin eilisestä tiedotteesta.

18 kommenttia aiheesta “SAS aloittaa lennot Oulusta Tukholmaan ja Tampereelta Málagaan

  1. Niin, tekemieni kyselyjen mukaan operaattori määrittelee lentojensa hinnat ja lentokenttä operaattori(Finavia) määrittelee kenttähinnaston(mm kauanko kone reaalisti on kentän pinnassa ym). Olen kysynyt Ryanairilta.Siksi niiden koneet toimivat kun Paunun pikavuoro,käy vain terminaalilla ja on mahdollisimman lyhyen ajan ja kovalla kiireellä taivaalle…). Erittäin kalliiden lentokenttämaksujen vuoksi Ryanair jätti Tampereen,näin Ryanairilta kerrottiin.Olisi kiva tietää kuka on oikeasti ”lentodiilien”takana…. Miten voi 2010-luvulla pokalla väkisin pitää uutta hienoa T2-terminaalia tyhjänä… Sillekin toiminalle löytyy hintalappu kun lasketaan ja on miinusmerkkinen.

    • Ryanair ei ole tietääkseni esittänyt julkisuudessa laskelmia lentokenttäkuluista väitteensä tueksi, joten lähdekritiikki on paikallaan. Viime vuosina Ryanair on muuten supistanut aika runsaasti lentotarjontaansa mm. Hahnista ja Gironasta muihin kohteisiin Euroopassa ja samalla lisännyt lentoja Frankfurtin, Brysselin, Barcelonan ja muiden kaupunkien pääkentiltä, joten ilman minkäänlaisia laskelmia suhtaudun väitteeseen epäillen (Reittejä lopettaessa Ryanair lähes poikkeuksetta syyttää paikallisia viranomaisia siitä…).

  2. Tätä on odotettu!. Itse olen useasti kirjoitellut eri lentoyhtiöille (myös Ryanairin johtajalle vaikka lopettikin lennot Tampereelta aikanaan) että Tampereelta haluaa suuri määrä ihmisiä lentää Malagaan suoraan ja että täällä on uusi T2 -terminaali tyhjänä valmiina käyttöön. Uskon että muitakin operaattoreita tulee. Asiakkaita kyllä riittää ja ostovoimaa myös. Nyt ei Finavia mahda mitään vaikka kaikin keinoin on ollut jo vuodia Tampereen kehittämistä vastaa. Tiedoksi heille: Maailma muuttuu eskoseni…!.

    • Mielenkiinnosta mihin kommenttisi Finavian toiminnasta perustuu? Maakuntakenttien suppea lentotarjonta johtuu lähes poikkeuksetta kaupallisista syistä. Täysi kone ei tarkoita sitä, että lento olisi kannattava, jos lippujen hinnat ovat liika matalia….

  3. Kenties Malagan lennot tulee operoimaan SAS Ireland? Sinällään huvittavaa, että SAS alkuun monia vuosia kritisoi Norwegiania tämän säästäessä lentäen usean AOC:n alla, mutta SAS päätti lopulta itse liittyä joukkoon.

    Ehkä vielä joskus myös Finnair tekee saman etelän lennoilleen?

    • Jep. Nämä lennot ovat SAS Irelandin operoimia. Irlantilaisen AOC:n tuomat säästöt SASille ovat yllättävän korkeita. Muistaakseni SASin Lontoosta käsin töitä tekevän matkustamohenkilöstön palkkakulut ovat yli kolmanneksen matalampia.

      Finnair on ainakin aiemmin käyttänyt Barcelonan ja Madridin lennoilla espanjalaista matkustamohenkilöstöä, joten irlantilainen AOC ei välttämättä tuo Finnairille olennaisia lisäsäästöjä.

  4. JIHUU

    Vihdoinkin pääsee Oulusta suoraan Tukholmaan
    ei tarvitse lentää Helsingin kautta.
    -Sipo

  5. Oikein hyvä! Ihme kun Finavia on antanut luvan lähteä Tampereelta
    Malagaan. Helsinki-Vantaan kenttää kun pidetään lähes pyhänä,
    sieltä täytyis kaikkien lähteä. Ei saanut Norwegian Oulu-Malaga kone
    lupaa tehdä välilaskua Tampereelle joitain vuosia sitten, vaan Vantaalle!
    On meidän lähtökenttää halunnu näivettää jokin tahoTampereella jo
    aiemminkin, haluamalla lentoradan Tampereelta Vantaalle!
    Hyvä näin toivotaan, että moni käyttää nyt uutta ja helppoa mahdollisuutta
    lentää Malagaan.

    • Jaahas. Mihin lähteeseen käsityksesi perustuu? Maakuntien suppea lentotarjonta johtuu lähinnä lentoyhtiöiden mielenkiinnon puutteesta. SASin omistama Blue1 ja airBaltic lensivät monille maakuntakentille kymmenisen vuotta sitten, mutta monet reitit loppuivat pian heikon kannattavuuden takia. Norwegian on tällä vuosikymmeneltä lentänyt esimerkiksi Turusta Tukholmaan ja Alicanteen, mutta kysyntää ei ollut riittävästi.

      Lentojen aloittaminen Helsinki-Vantaalta on hankalampaa kuin maakuntakentiltä. Helsinki-Vantaa on aamun ja illan ruuhkatunteita melko täysi, jonka vuoksi lähtö- ja laskeutumisaikojen eli slottien saaminen vaatii välillä lentoyhtiön puolelta jonkin verran joustavuutta. Maakuntakentiltä lentojen aloittaminen on periaatteessa lähinnä ilmoitusasia Finavian suuntaan.

  6. Kiva kuulla, monasti vaan niin että Tampereelta kun lentää Helsingin sijasta niin lentolippu on niin paljon kalliimpi että kannattaa mennä julkisilla (n20€menopaluu) hesaan mielummin… Toivottavasti nyt olen väärässä… 🙂

    • Málagan lentojen kustannusrakenne poikkeaa olennaisesti Tukholman lennoista. Esimerkiksi henkilöstökulut/matkustaja ovat huomattavasti pienempiä 174-paikkaisella Airbus A320neolla liikennöitäessä kuin ~70-paikkaisella ATR:llä ja lLentokenttämaksut uusilla reiteillä ovat usein parin ekan vuoden ajan huomattavasti matalampia kuin myöhemmin. Tämänkaltaisten tekijöiden vaikutus lippujen hinnoitteluun on toki asiaa erikseen, mutta kilpailukykyinen hinnoittelu vaatii järkevää kustannusrakennetta.

  7. Upeeta tätä on odotettu Tampereelta Malagaan suora lento. Milloin alkaa?

    • SAS julkaisee aikataulun myöhemmin toukokuussa. Meidän enemmän tai vähemmän valistunut arvaus on kerran viikossa marraskuusta alkaen Airbus A320-koneella.

    • Olisko mahdollista aloittaa jo lokakuussa sillä koululaisten syyslomat ovat silloin?

    • Ainakin lehdistötiedotteessa puhuttiin talvikaudesta, joka lentoyhtiökielellä yleensä tarkoittaa talviajan alkamisen jälkeistä aikaa (=aikaisintaan marraskuuta).

    • SAS on tänään julkaissut aikataulun. Lennot alkavat lauantaina 3.11.2018. Tämänhetkisen tiedon mukaan Máöagan lennot tulevat myyntiin toukokuun lopussa.

    • SASin lennot ovat tänään tulleet myyntiin (halvimpien hintaluokkien paikkoja ei ainakaan vielä ole myynnissä, joten lentojen ostamisen kannattaa odottaa pari päivää). Aiemmasta tiedosta poiketen lennot alkavat 13.10.2018.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *